De Blaak & De Sijsten
Baanstatus
Open
Pin positie
1
Winter greens
Zomer greens
Qualifying
De Leij
Baanstatus
Open
Pin positie
1
Winter greens
Zomer greens
Qualifying
Par 3 baan
Baanstatus
Open
Pin positie
0
Winter greens
Zomer greens
Qualifying
> Bekijk volledig rapport
23-01-2017

Golf & gezondheid; warming-up

Een warming-up bij golf bestaat uit meer dan uw spieren rekken en opwarmen. Zeker als u op een onbekende golfbaan speelt, is het ook het moment om de green te verkennen. Putten is ongeveer 43% van het golfspel! Deze routine met een warming-up in een rustig tempo zorgt ervoor dat u ontspannen en soepel op uw eerste hole aankomt en u zult merken dat uw eindresultaat hier ook van profiteert.

1. Neem voldoende tijd bij aankomst
Een opgejaagd speeltempo heeft een negatief resultaat op uw golfspel.

2. Verken de putting green
Tip: Door de lange putts niet op een hole te mikken, maar richting een marker of een muntstuk, zorgt u ervoor dat u geen putts "mist" en dat de hole na deze oefening groter lijkt. Door de putts op 30 centimeter van de hole wel in een hole te putten, gaat u met een goed gevoel van de green.

3. Verken de putting green met chips
Chippen rondom de green zorgt voor een nog intesievere verkenning van de green.

4. Doe een (kleine) warming-up voor de full swing
Een warming-up bestaat uit het stretchen van de spieren om deze soepel en warm te maken.

5. Afsluiting van de warming-up
Als afsluiting van de warming-up kunt u nog een aantal losse swings maken met de golfclub van uw keuze voor de eerste afslag. Probeer ervoor te zorgen dat u uw eerste bal niet te lang na uw warming-up slaat.
Golf & gezondheid; warming-up
« Terug