Leden boeien en binden
Binden en boeien van onze leden krijgt de aandacht die het verdient
De golfmarkt en daarmee ook het verenigingsleven is aan het veranderen. Nieuwe generaties golfers hebben andere wensen dan de traditionele leden. Onze vereniging kent veel doelgroepen, maar weten we wel voldoende wat hun ideeën over golfen zijn en waar hun verenigingsgevoel vandaan komt? Uit onze jaarlijkse ledenenquête halen we wel wat informatie maar zeker niet genoeg om dat helder te krijgen.We zijn daarom gestart met een traject waarin bestuur en commissies op zoek gaan naar antwoorden op die vraag.
Het is duidelijk dat verdiepende onderzoeken nodig zijn, maar tegelijkertijd zijn we op 5 februari jl. ook gestart met een workshop ter verbetering van onze marketing en communicatie. Want hoewel onze leden best tevreden zijn over het aantal wedstrijden/ activiteiten dat wordt georganiseerd en de communicatie daarover, zien we ook dat deze onvoldoende aansluiten bij de behoefte. Dit blijkt ook uit een licht dalende deelname aan wedstrijden en activiteiten.
We gaan dus op korte termijn aan de slag om meer leden te ‘verleiden’ mee te doen aan de geplande wedstrijden en wekelijkse evenementen. En voor de langere termijn gaan we op zoek naar de dieper liggende wensen en kijken hoe we onze kalender daarop aan kunnen passen.
De eerste workshop gaf de deelnemers energie en leerde dat door meer samenwerking er over en weer inspiratie en kruisbestuiving plaatsvindt. Alle deelnemende commissies zijn na afloop met huiswerk vertrokken en we gaan snel de volgende stappen zetten.
Wie kan helpen
Tot slot: we zijn op zoek naar een student marketing & communicatie, die ons kan helpen bij het verdiepingsonderzoek onder onze leden. Heb je tips, laat het ons weten.
Namens de workshopdeelnemers,
Ronald Overbeek Bloem