Marshal Info

Welkom bij het marshal Team! 

 Als marshal ben je een belangrijke schakel in het creëren van een fijne golfervaring voor onze golfers en gasten. Samen met je collega’s uit het Prise d’Eau team (medewerkers van de Golfbaan B.V., de horeca of de Enk) zorgen we ervoor dat iedereen zich welkom voelt en kan genieten van een fijne dag op Prise d’Eau. 

 Op deze pagina vind je alle informatie, tools en tips die je nodig hebt om jouw rol met vertrouwen en plezier uit te voeren.  

Terug naar de hoofdpagina.

Rol, taken en functie van de marshal

  • Algemene functiebeschrijving

    Aanspreekpunt op de baan
    Als marshal ben je gastheer of gastvrouw op de baan. Je bent vaak het eerste aanspreekpunt voor golfers en gasten, en speelt een belangrijke rol in het beheren van de sfeer en het verloop van de dag op de baan. Bij aankomst begroet de marshal de golfers vriendelijk en helpt hen bij het vinden van hun weg naar de receptie, kleedkamers, of de eerste tee. Daarnaast staat de marshal altijd klaar om vragen te beantwoorden, of het nu gaat om de baanlay-out, de locatie van faciliteiten, apps die worden gebruikt op Prise d’Eau. 

     Speelplezier bewaken
    Gedurende de dag houdt de marshal een oogje in het zeil op de baan. De marshal zorgt ervoor dat spelers op tijd aan hun ronde beginnen, controleert waar relevant of een golfer speelrecht heeft, houdt toezicht op de starttijden, en begeleidt spelers naar hun startposities.  Je zorgt er zo veel mogelijk voor dat de regels en etiquette worden nageleefd en dat er geen vertragingen ontstaan.  

    Hulp verlenen in de baan
    Bij calamiteiten op Prise d’Eau speelt de marshal een cruciale rol in het coördineren van de hulpverlening en het waarborgen van de veiligheid van alle aanwezigen. Dit omvat ook het kunnen reanimeren en het gebruik van een AED in noodgevallen. Daarnaast biedt de marshal ook technische ondersteuning, zoals het verhelpen van buggy-storingen, en servicegerichte hulp, bijvoorbeeld bij het terugvinden van verloren voorwerpen.  

  • Competentieprofiel – wie ben je?

    Kennis van de baan en van golf
    Je bent goed op de hoogte van de (tijdelijke c.q. plaatselijke) golfregels en etiquette.  Je kent Prise d’Eau op je duimpje, weet de holes eenvoudig te vinden, kent alle routes op het terrein en weet waar de knelpunten zitten.  Je kent de inhoud van het baanreglement, het calamiteitenplan en bent goed op de hoogte van andere veiligheids- en werkafspraken. 

    Vaardigheden
    Je kunt goed met mensen omgaan en je kunt vriendelijk en adequaat ingrijpen waar dat nodig is. Je bent thuis in de technische tools die intern en/of door golfers gebruikt worden. Je kunt goed samenwerken en flexibel omgaan met onverwachte situaties.  

    Persoonlijke kenmerken
    Je bent service- en gastgericht. Je hebt een positieve uitstraling en je bent daadkrachtig. Je kunt tactvol en diplomatiek communiceren. Je bent pro-actief en ondernemend. Ben je zelf op de baan, dan geef je het goede voorbeeld.  

     

  • Marshals in de interne organisatie

    Als marshal werk je in grote mate zelfstandig. De meeste afstemming over taken en taakverdeling vindt direct plaats binnen het marshal Team.  De marshal coördinator is het eerste aanspreekpunt met betrekking tot uit te voeren taken, materialen en storingen. 

    De samenwerking met het Prise d’Eau-team vindt plaats in onderlinge afstemming, waarbij het Greenkeeping-team eindverantwoordelijk is voor de baanstatus en baangebruik, en het Receptie-team in overleg met de dienstdoende marshals, de regie heeft over het totale verloop van de dag. 

    De marshal coördinator is naast het eerdergenoemde eerste aanspreekpunt, ook verantwoordelijk voor het coachen van het marshal team, het waarborgen van de roosters en het aannemen en inwerken van nieuwe marshals.  De marshal coördinator stemt, indien nodig, af met de Facilitair Manager en met de Directie van de Golfbaan. 

  • Het verloop van een dienst

    Dagelijks zijn er twee diensten: de A-dienst in de ochtend en de B-dienst in de middag. Per dienst zijn er (minimaal) twee marshals op de baan. Afstemming tijdens een dienst en overdracht na een dienst zijn heel belangrijk.  

    Afhankelijk van de verwachte baanbezetting, kan er tijdens de zomermaanden een C-dienst ingesteld worden in de avond. Indien de C-dienst actief wordt, wordt dit ruim van tevoren gecommuniceerd en in onderlinge afstemming ingeroosterd.  

    Je bent vrijwel de hele dienst in de weer. Je primaire focus ligt op de ontvangst van Golfers, in het bijzonder van gasten en/of groepen, op de startholes en begeleiding van het golfspel in de baan. Afhankelijk van de baanbezetting van die dag, bepaal je waar je van de meeste toegevoegde waarde kunt zijn. 

    In overleg met je collega marshal van dienst, plan je pauzes.  

    Wanneer je geen zinvolle taken op de starthole of in de baan kunt verrichten, ben je in de buurt van het marshalhuis of de receptie te vinden.  

  • Taken tijdens een dienst

    OPSTARTEN (A-DIENST)

    Materialen
    – Sleutels ophalen in marshalhuis Blaak
    – Marshalbuggy uit de schuur halen en bij Clubhuis parkeren
    – Melden en AED ophalen bij de Receptie
    – Telefoon 1, ophalen bij de Gasterij
    – Telefoon 2 en Ipad ophalen in marshalhuis Blaak

    Dag informatie
    – Baanstatus controleren op de site en op het mededelingenbord.
    – Dag doorspreken met Receptie. Check of er groepen, events, wedstrijden of andere bijzonderheden zijn.
    – Op verzoek Receptie longest/nearest e.d. uitzetten.
    – Op verzoek Receptie afslagplaats reserveringsbordjes plaatsen op Driving Range

    Baan & Service
    – Scorekaarten aanvullen bij de marshalhuisjes
    – Naambordjes marshals ophangen en controleren.
    – Driving Range mandjes verzamelen en bij ballenautomaat opstapelen.
    – Ballenautomaat resetten.
    – Controleren of de handicarts van het slot zijn.


    TIJDENS JE DIENST

    Ontvangst
    Golfers welkom heten en helpen met starten op hole 1, in het bijzonder bij groepen, events en wedstrijden.

    Baanronde
    – Contact opnemen met de wedstrijdleiding.
    – Golfers begroeten
    – Speeltempo bewaken / corrigeren
    – Etiquette bewaken
    – Rommel opruimen
    – Schoonmaakstations schoonhouden
    – Afvalbakken controleren en eventueel afvalzakken vervangen
    – Gevonden voorwerpen naar marshalhuis Blaak brengen
    – Toiletten controleren op handdoek/zeepautomaat en eventueel tekorten melden aan receptie/facilitaire dienst.
    – Mandjes opruimen op de Driving Range (beide zijden)
    – Spelers die niet op de teesheet staan/niet aangemeld zijn, benaderen. Doorgeven aan de receptie.

    Receptie & Team
    – Taken op verzoek van receptie / team uitvoeren.
    – Op verzoek Receptie speelrecht controleren.

    Overdracht
    – Dag en taken overdracht van A naar B dienst (en eventueel C dienst) en melden B- en C-dienst bij receptie.
    – Naambordjes volgende dienst klaarleggen.


    AFSLUITEN (B- OF C-DIENST)

    Materialen 
    – Marshalbuggy schoonmaken en opladen in de schuur
    – AED terugbrengen naar de Receptie
    – Telefoon 1 opladen bij de Gasterij.
    – Telefoon 2 + Ipad opladen in marshalhuis

    Gasterij 
    Afmelden en doorgeven of er nog handicarts of buggy’s in de baan zijn.

    Baan & Service 
    – Handicarts en buggy’s binnen zetten en aansluiten op laders
    – Toilet in de baan van De Leij tussen hole 4 en 5, sluiten en watertappunt van Marshalhuis Leij.
    – Marshalhuis afsluiten (sleutels in marshalhuis Blaak)

    Dag informatie 
    Receptie neemt 15 min voor sluiting eigen dienst contact op met de marshals om laatste dingen van de dag over te dragen.

  • Marshal checklist

  • Taken Weekendhulp

In de baan - cases en praktijk

Deze informatie wordt binnenkort verder aangevuld.

Bij het gebruik van deze website gaat u akkoord met het gebruik van cookies Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close